Loading...
Ikona košíku A kosara üres 0 0 Ft
Loading
A kosara üres
Vásároljon még  Ft-ért az ingyenes szállításhoz.

Mi történik, ha nem veszi át a csomagot a webáruházból?

2022-07-30 23:24

Talán már mindannyiunkkal előfordult. Olyan árut rendeltünk, amit nem volt időnk átvenni. De tudja, milyen munka van egy ilyen kézbesítetlen küldemény mögött? Vagy miért kerül felszámításra az utánvétes fizetés? Nézzük meg együtt.

Depóból depóba

A kosárba tette az árut és rákattintott az utolsó lépésre, a fizetésre. A legtöbb weboldalnál kiválaszthatja, hogy előre vagy átvételkor, azaz utánvéttel szeretne fizetni. A megrendelés elküldésével az Ön dolga véget is ért , de az érintett weboldal munkája csak most kezdődik. Amint visszaigazolják megrendelését, a raktárban címkét kell nyomtatni, meg kell találni a szóban forgó árut, a küldeményt megfelelően be kell csomagolni és elő kell készíteni a fuvarozó számára, aki átveszi és a depóba megy a szállítmánnyal. A depóban a küldeményt egy alkalmazott veszi át, aki a megadott szabályok szerint szétválogatja, majd általában a következő depóba kerül. Amikor a küldemény a kézbesítési címhez legközelebb eső depóba érkezik, azt egy futár veszi át, aki nem tudja kézbesíteni a küldeményt. Mi következik?

Oda és vissza

Az át nem vett küldeménynek vissza kell jutnia a webáruház raktárába, ahogyan Önhöz érkezett. Ezt követően ki kell csomagolni, ismét fel kell venni a raktárkészletbe, jóváírást kell kiállítani, az árut vissza kell helyezni a megfelelő helyre, és ha előre kifizette a rendelést, akkor a pénzt vissza kell utalni a számlára.

Felesleges szállítási költségek avagy a keletkezett kár

A webáruháznak így anyagi kára keletkezik, amelyet meg kell fizetnie. Egyrészt ott van az elhasznált csomagolóanyag, amit sok esetben nem lehet újra felhasználni, majd a visszaküldött küldeményeket feldolgozó munkatársak munkája és nem utolsósorban a felesleges postaköltség, amit akkor is ki kell fizetni a fuvarozó cégnek, ha a csomagot nem sikerült kézbesíteni.

Éppen ezek a küldemény átvételének elmulasztásából eredő költségek adják az utánvétes fizetést - a felesleges szállítási költség az át nem vett küldemény esetén 1700-4900 Ft között mozoghat.

Tudatosan nem átvett csomag

Új trend ütötte fel a fejét. A vásárlók több weboldalról rendelik ugyanazt az árut és csak azt a küldeményt veszik át, amelyik előbb megérkezik. Kérjük, ezt ne tegye – teljesen feleslegesen foglalkoztat számos embert és a weboldalnak több ezer forint nagyságrendű felesleges szállítási költséget okoz. Figyelembe kell venni azt is, hogy ez az adásvételi szerződés durva megsértése és a következő rendelése esetén előre fizetés szükséges, ellenkező esetben sok webáruház nem teljesíti a rendelést és inkább eláll az adásvételi szerződéstől.

Mit kell tenni és mit nem

Számos oka lehet annak, hogy nem veszi át a küldeményt. Legyen szó arról, hogy egy másik webáruházban olcsóbban találja meg a terméket, vagy ha ajándékba vásárolja és a megajándékozott közli, hogy nincs szüksége a termékre. Mindenesetre a webáruházzal való kommunikáció a legfontosabb.

A megrendelés teljesítése után Ön adásvételi szerződést köt a webáruházzal és sokan tévesen azt gondolják, hogy elállhatnak az adásvételi szerződéstől, ha nem veszik át a küldeményt, de ez nem így van.

Mit kell tehát tenni annak érdekében, hogy a webáruház a jövőben ne forduljon Önhöz az áru átvételének elmulasztása miatt keletkezett anyagi kár megtérítésére irányuló kéréssel?

Elég, ha egyszerűen ír egy e-mailt, amelyben közli, hogy már nem tart igényt a termékre és szeretné törölni a rendelést. Ha elég gyors, a webáruház leállítja a rendelést, mielőtt elküldené és ezzel elkerülheti a felesleges költségeket. Amennyiben webáruházunkból rendelt és szeretné törölni, kérjük, mielőbb vegye fel velünk a kapcsolatot a kapcsolatfelvételi űrlapon keresztül.

Abban az esetben, ha a küldemény már feladásra került és nem mondható le, úgy fer, ha a webáruháznak megtéríti a felesleges postaköltséget.

A küldemény átvételének elmulasztása nemcsak anyagi kárral jár, hanem ha az elpazarolt csomagolóanyagot is figyelembe vesszük, minden át nem vett küldemény a környezetünk tönkretételéhez is hozzájárul.

Az áru megrendelése csak a folyamat kezdete, mielőtt a csomag a kezébe kerül. Akár címre, akár átvételi pontra, vagy akár Z-Box- ba megy a küldemény, jókora távolságot kell megtennie és azzal, hogy nem veszi át, sok felesleges munkát okoz azoknak az embereknek, akik részt vesznek a csomag utazásában.

Köszönjük, hogy végigolvasta és felelősségteljesen átveszi a csomagokat.

A cikket Eliška írta a Parforintert.hu- tól